poniedziałek, 13 stycznia 2014

Liebster Blog Award

Niedawno zostałam nominowana przez Karolinę Rakowską, za co bardzo dziękuję :)

1. Za co najbardziej uwielbiasz książki?
 Trudno powiedzieć... Za wiele rzeczy tak naprawdę, ale głównie za to, że są dla mnie wytchnieniem i bardzo często oderwaniem się od szarej rzeczywistości. Mogę podróżować po wielu krainach praktycznie nie ruszając się z łóżka. Czy to nie jest wspaniałe?
2. Czy ograniczasz się do czytania książek jednego gatunku, czy starasz się poszerzać horyzonty?
Mam ulubione gatunki, ale nigdy nie selekcjonuję według nich książek. Czytam to, co uznam za ciekawe albo to, co rozbudzi moje zainteresowanie i zachęci tematem.
3. W świecie z jakiej powieści chciałabyś się znaleźć?
Naprawdę tylko w jednym? No cóż, w takim razie wybrałabym Zwiadowców albo Władcę Pierścieni
4. Jak wygląda Twoja biblioteczka?
Trzy wielkie szafy i jedna mniejsza, które stanowią ponad połowę mebli w moim pokoju. Mam tutaj dużo książek, jak ostatnio liczyłam, to stanowią one równowartość około 6-7 tysięcy złotych.
5. Częściej kupujesz książki, czy może wypożyczasz je z biblioteki?
Kupuję. Do porządnej biblioteki mi trochę daleko, w dodatku trzeba jeszcze się trzymać tych wszystkich terminów... A ja cierpię na chorobę większości blogerów: prędzej kupuję, niż czytam. Nowe pozycje odkładam na półkę i czasami bywa, że sięgam po nie nawet rok później.
6. Jakie jest Twoje zdanie na temat e-booków i audiobooków?
Nie mam nic przeciwko,a nawet jestem za. E-booki bardzo się przydają gdy się gdzieś wyjeżdża, przynajmniej nie trzeba taszczyć grubych tomiszczy w torbie, tylko lekkiego Kundla. Co do audiobooków, to zależy. Są naprawdę dobre, ale również są takie całkowicie zniszczone. Dodatkowo jakoś odpycha mnie chociażby audiobook Hobbita, moim zdaniem jego trzeba przeczytać, bo przy słuchaniu wszystko traci ten czar utkany przez Tolkiena.
7. Jaka książka zmieniła Twoje życie?
Byli nią zdecydowanie Zwiadowcy. Nie jestem w stanie wytłumaczyć, dlaczego. Po prostu wyryli w mojej pamięci swoją fabułę tak, że teraz co chwila sobie o nich przypominam, stosuję w życiu zasady, którymi się kierowali. W sumie, to oni także wpłynęli na to, że teraz jestem w bractwie średniowiecznym.
8. Gdybyś miała możliwość przeprowadzenia wywiadu z jakimś pisarze, kto by to był?
Dmitry Glukhovsky, autor Metro 2033. Jest po prostu niesamowity, sam jego pomysł na książki jest wspaniały. Chciałabym się dowiedzieć od niego paru rzeczy na temat tej właśnie serii...
NOMINUJĘ:
Moje pytania:
1. Jaką książkę wspominasz najlepiej?
2. Czy Twoim zdaniem istnieje film zrobiony lepiej od książki? Jeśli tak, to jaki?
3. Z bohaterką lub bohaterem której książki najbardziej się utożsamiasz?
4. Jak wygląda Twój wymarzony kącik bibliofila?
5. Gdybyś mogła przez tydzień mieszkać z dowolnym autorem, kto by to był? W sensie, że masz z nim styczność na co dzień i dla przykładu mieszkacie w hotelu w pokojach obok siebie.
6. Która książka najbardziej wyryła Ci się w pamięci?
7. Czy masz jakieś swoje ideały chłopaka oraz dziewczyny, dla których mogłabyś podać książkowe przykłady?
8. Co sprawiło, że zaczęłaś pisać recenzje i założyłaś bloga?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz